כיצד לתחזק בריכות הידרותרפיה

טיפולי הידרותרפיה הם טיפולים חיוניים מאוד עבור רבים. מדובר על שיטת טיפול המערבת מים לצורך הקלה ושיכוך כאבים שונים. לא מעט ילדים ומבוגרים נעזרים בטיפולים הללו. הטיפולים מתבצעים בבריכה טיפולית מקורה ומחוממת שפועלת כל השנה כאשר אורך המפגשים נע בין 45 דקות לשעה ובכל פעם מתקיים טיפול  אחד. הכניסה והיציאה לבריכות הללו מתבצעת דרך מבואה שמעודדת מעבר הדרגתי ורך לתוך ומחוץ למים. בריכה טיפולים היא בריכה שכל התנאים הסביבתיים בה חייבים להיות אופטימליים. חייבת להיות אפשרות לווסת את הטמפרטורה של מי הבריכה ולשחק עם זרמי המים בהתאם לאופי של הטיפול  וכן בהתאם לצרכי המטופל ועוד.

האם ניתן לטפל בהידרותרפיה גם בבריכה רגילה?

בריכות המשמשות לצורך טיפולי הידרותרפיה הם לרוב לא בריכות רגילות הרלוונטיות לשימוש של כלל האוכלוסייה. כאמור, יש צורך שתהיה אפשרות לשלוט בטמפרטורה של מי הבריכה באופן תמידי, לווסת את זרמי המים ועוד. לא פעם יש צורך שהבריכה תהיה בנויה בצורה מסוימת ובגודל מסוים בהתאם למטרות הטיפול. העומק בבריכות הללו לרוב לא יעבור את ה1.5 מעבר לכך, הבריכות צריכות להיות מתוחזקות ברמה מאוד גבוהה וזאת כדי שהטיפול בהן לא יפגע במטופל באופן כלשהו. מדובר על בריכה שבה כל התנאים הסביבתיים הם ברמה אופטימלית לצורך טיפול.

איזה ציוד צריך להיות בבריכת הידרותרפיה?

הציוד הרלוונטי עבור בריכת שחייה המשמשת לטיפולים מעין אלה הוא מגוון ויותאם לאופי הטיפול ומטרותיו. בין הציוד ניתן למצוא:  משקולות ידיים למים, משקולות רגליים למים, כדורי תחושה, משקולת התנגדות למים, חגורת קוביות שמאפשרת לצוף ועוד. כמובן שיש צורך שיהיה במקום גם  ציוד הרלוונטי לצורך תחזוקת הבריכה כגון: ציוד ניקוי לבריכה, ציוד מדידה לבריכה, ציוד שמטרתו היא להוות בקרה למי הבריכה ולוודא כי הם תקינים לשימוש ועוד. חשוב כמובן לתחזק הן את הבריכה והן את הציוד בצורה הטובה ביותר על  מנת שהטיפולים יהיו בטוחים לכלל המטופלים.

כיצד מתחזקים בריכה הרלוונטית לטיפולי הידרותרפיה

תחזוקה של בריכות מעין אלה וכן בדיקה תקופתית של הבריכה מהוות פעולות קריטיות לצורך בריאות השוהים  והמבלים בבריכה. בשל העובדה שהבריכה מציעה שירותים גם עבור בעלי מוגבלויות ורגישויות שונות, הרי שהיא תימדד על פי רוב אל מול איכות התחזוקה, החיטוי והטיפול השוטף המשפיע על איכות הטיפול ואיכות העבודה של המטפל.

ניקוי הבריכה חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר וזאת על מנת לשמור על הבריאות של המטפל ששוהה בבריכה ועל בריאות המטופלים. יש לשמור על היגיינה וחיטוי של הבריכה לצורך מניעת העברת מחלות, חיידקים, בקטריות וזיהומים שונים בין מטפל למטופל. מעבר לניקוי הבריכה חשוב שהמטפל יבדוק את ההיסטוריה הרפואית של כל מטופל  וזאת כדי לאתר מחלות עור ומחלות שעוברות דרך מים ועור  לרבות דלקות עור שונות, פטריות שונות ועוד.

ניקוי הבריכה וכן החלפת הכלור בסוף או בתחילת יום עבודה תפחית את הסיכונים בקטריאליים היגייניים.

בשל העובדה כי הבריכות הללו הן בעלות תכונות מסוימות כגון: מערכת חימום המופעלת על ידי משאבות חום שמותקנות בבריכה, גובה אחיד, מידות ייעודיות ועוד, הבריכות חייבות שכל התכונות המדוברות יהיו באופן טבעי במצב אופטימלי ללא כל שינוי או גריעה ממצבם המקורי. שינוי מעין זה יכול לפגום בתכונות הפיזיות של המים  ובהתאם  לכך לפגום בטיפולים המוצעים בבריכה.

יש לבצע בדיקה תקופתית לאיכות המים. מדובר על בדיקה חשובה מאוד הקשורות לטיפול שיקומי ורפואי ועל כן, יש לבצע דגימות לכלור ולחומרים מחטאים את הבריכה וכן, בדיקות איכות למים שממלאים את הבריכה. המצאות של חיידקים ובקטריות בתוך המים עלולים לסכן את המטופלים ועל כן, כדאי לעבוד עם חברת בדיקות איכות המים ואיכות חומרי החיטוי והחומרים הכימיים השונים בבריכה.

כמובן שחשוב מאוד להקפיד על ניקיון יסודי וחיטוי של כל הציוד שמשתמשים בו במסגרת הטיפולים.

 

 

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת