שיקום הפה – כל מה שצריך לדעת על ההליך

מה כולל הליך שיקום הפה? אילו טיפולים מבצעים בו ומה כדאי לדעת רגע לפני שיוצאים לדרך?

כאשר אנו מדברים על הליך שיקום של כל הפה אנו מדברים על הליך רפואי דנטלי אשר נעשה על ידי מומחים ברפואת הפה והשיניים. מטרת ההליך היא לפתור בעיות שונות בתפקוד פרקי הלסת, לשחזר שיניים, לפתור בעיות סגר ועוד. שיקום הפה יכול להיות אסתטי והוא יכול להיות בריאותי או שניהם יחד, כאשר המטרה היא אחת – להעניק למטופלים איכות חיים גבוהה יותר.

כיצד מתחילים הליך שיקום בפה?

כל הליך שיקום פה מתחיל בצעד אחד של הגעה לרופא השיניים. מי שנמצא בחשש והחשש הוא גם זה שהוביל אותו לאורך השנים לא להגיע לטיפולים שוטפים יכול להירגע – כיום ישנן שיטות רבות ומגוונות להפגת החרדה ואף טיפולים בגז צחוק או סדציה עמוקה. בפגישה הראשונה רופא השיניים מבצע הערכה כללית של מצב הפה והלסת, צילומים על פי הנדרש ובדיקות נוספות בעת הצורך. בסיום שלב הבדיקות תיקבע תוכנית טיפולית, בדרך כלל לאורך תקופה של מספר חודשים, תלוי כמובן בחומרת המצב בפה. חשוב לציין שהתוצאות נשמרות לאורך כל החיים, במידה ואכן שומרים על השיניים לאחר השיקום.

הטיפולים המתבצעים במסגרת הליך השיקום

חשוב לומר, לא כל הליך של שיקום הפה יכלול את כל הטיפולים בתחום זה. הרופא המטפל בוחר תוכנית טיפולית על פי מצב הפה והשיניים ומכאן ועד להגשת התוצאות מדובר בתהליך. הטיפולים המוכרים והנפוצים ביותר בתחום הם השתלות שיניים, שחזור שיניים, טיפולים מונעים למחלות חניכיים, טיפולי שורש, השתלות עצם, כתרים, גשרים, טיפולים אסתטיים שונים, עקירות, סתימות וניתוחי לסת.

גם כאשר חלק מהטיפולים נראים לכאורה אסתטיים והם אכן משפרים את מראה הפה, יש להם חשיבות גדולה גם לאיכות החיים ולבריאות הפה. לדוגמה, מחסור של שן יכול לגרום לקשיי אכילה שונים, לתזוזות שיניים סמוכות וגם לבעיות הקשורות לתחום היגיינת הפה.

האם כל רופא שיניים מתאים להליך השיקום?

לא כל רופא שיניים מוסמך לבצע את כל טיפולי שיקום הפה. ההמלצה הנה לגשת לרופא שיניים לו יש מומחיות בתחום זה, זאת כדי לצמצם עד כמה שניתן את הסיבוכים האפשריים כגון זיהום ואף דחייה של שתלים.

מהו שיקום פה מלא?

למרבה הצער ישנם אנשים הזקוקים לשיקום פה מלא, בעיקר כאשר מדובר בטראומה של שבירת השיניים או בשל היגיינה לקויה ביותר שגרמה להרס השיניים. במקרים כאלו יומלץ על ידי רופא השיניים לבצע שיקום מלא של הפה הכולל בדיקה מקיפה להערכת מצב הפה, החניכיים והשיניים. הבדיקה תכלול את שרירי הלסת ואת מפרקי הלסת, את צבע השיניים, את רקמת החניכיים והאם יש בפה עששת או מחלות ובעיות בשורשי השיניים.

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת