המקצועות המבוקשים בישראל

מדי שנה מתפרסמים בעיתונות הארצית, אתרי אינטרנט וכן בעיתונים, מוספים ומדורים ספציפיים, התייחסות למקצועות המבוקשים ביותר בישראל. הסקירה נערכת על פי מדדים שונים, למשל, כמות הסטודנטים הנרשמים לפקולטות וחוגים באוניברסיטאות ובמכללות, כמות האנשים העוסקים בתחום באופן מעשי ועוד.

במאמר זה, אנחנו נציג את המקצועות המבוקשים ביותר כיום בישראל וננסה להסביר מדוע דווקא הם נחשבים למקצועות הכי מבוקשים על ידי צעירים וצעירות. חשוב להדגיש, עצם העובדה שמקצוע מסוים מבוקש יותר מאחר, לא הופך אותו בהכרח למשתלם יותר או כזה שאפשר להרוויח בו הרבה יותר כסף מאשר מקצוע אחר. השיקולים אינם תמיד כלכליים.

כמו כן, אנחנו צריכים לציין, כשבוחנים מקצועות מבוקשים, יש לקחת בחשבון שזה יכול להשתנות עם השנים. בעבר למשל, עריכת דין היה המקצוע הכי מבוקש, עם השנים זה השתנה. הכל תלוי תקופה, תלוי תנאים ויכולות, דרישות של השוק ועוד.

 

5 המקצועות הכי מבוקשים בישראל

מנהלי מוצר – אחד המקצועות הכי מבוקשים היום בישראל, הוא ניהול מוצר. זה מקצוע שנוצר עם השנים וכיום אין חברת הייטק או חברות אחרות שאחראיות על פיתוח ושיווק מוצרים שאינם מחזיקים עובד המשמש כמנהל מוצר. הוא אחראי על כל שלבי התכנון, הפיתוח, שיווק וכל פעולה אחרת הנדרשת על מנת להכניס אותו לשוק ולקדם אותו.

פיזיותרפיסט – על פניו זה נשמע מוזר, אך פיזיותרפיסט הוא מקצוע מאוד מבוקש, הן בזכות היכולת להתמחות בהיבטים ספציפיים, היכולת לעבוד עם קבוצות שונות של אנשים, וכן בזכות העובדה שאפשר לעסוק בתחום בצורות שונות, בתור עצמאי או בתור שכיר. זה מקצוע עוסק בהיבט הרפואי, מעבר שיש צורך לעבור את המסלול המפרך של לימודי רפואה.

מקצועות פרא רפואיים – לצד פיזיותרפיסט, הרי שגם מקצועות פרא רפואיים זוכים לביקוש רב, הן אצל גברים והן אצל נשים. אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת וביקוש גדול של מקצועות כגון קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק, חובשים, דיאטנים, שינניות ומקצועות אחרים, כולל כאמור פיזיותרפיסט. מאחר ויש מגוון רחב של מקצועות בתחום, אז לא פלא שקיים ביקוש. במיוחד לאור העובדה שיש חוסר בעובדים ומצד שני יש ביקוש רב בשוק.

מתכנתים – באופן טבעי אחד המקצועות הפופולאריים ביותר כיום הם מתכנתים. הן של תכונות, אפליקציות, משחקים ומוצרים אחרים אשר קיימים באינטרנט או מחוצה לו. הזינוק של עולם ההייטק עם השנים, יצר את הצורך במתכנתים והפך את המקצוע למאוד מבוקש.

מפתחי בינה עסקית – תחום של בינה עסקית הפך להיות מאוד פופולארי בעשור האחרון, הוא התקדם מאוד מבחינה טכנולוגית ולכן אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת בביקוש לבעלי מקצוע בתחום. זה כמובן הפך את המקצוע למבוקש מאוד, במיוחד לאור העובדה שהשכר והתנאים בו מאוד טובים, וכן בדומה למקצועות אחרים ברשימה, גם כאן אפשר למצוא עיסוקים בצורות שונות.

 

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת