כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת השירות, מבחינת קביעת תורים בזמן סביר, מבחינת שירות אדיב או אם אתם חשים שכלל לא רואים אתכם בקופת החולים ואתם מתחילים לחשוב על לעבור קופת חולים, חשוב מאוד שתבינו כיצד לבצע השוואת קופות חולים בצורה נכונה וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות לבחור את קופת החולים שתשתלם לכם ביותר הן מבחינת כל מה שהיא מציעה והן מבחינת המחיר המוצע בגין אותם השירותים שהיא מציעה.

כיצד בוחרים בקופת החולים המתאימה?

כיום תושבי ישראל יכולים לבחור בין ארבע קופות חולים: שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית. קופת החולים הגדולה ביותר היא כללית ואילו הקטנה ביותר היא לאומית. מכאן עולה השאלה האם כדאי להיות מבוטחים בקופה גדולה או בקופה קטנה. כל אחת מהאפשרויות הללו היא בעלת יתרונות וחסרונות. יש שיגיעו כי דווקא כללית היא קופת חולים מומלצת יותר בשל העובדה שהיא גדולה יותר ויש כאלה שיגידו בדיוק להפך. בכל מקרה יש לא מעט נקודות דמיון בין הקופות אך אין ספק שיש גם שוני. כל ארבע הקופות הללו מציעות ביטוח משלים בתשלום נוסף כאשר הביטוחים המשלימים מאפשרים למבוטחים לקבל השתתפות בניתוחים פרטיים, השתתפות בתרופות שאינן בסל הבריאות ועוד. כל אחת מהקופות גם מציעה ביטוח משליחם פרימיום כאשר הביטוח המדובר כולל גם שירותים כגון: טיפולים אסתטיים ויישור שיניים. ההחלטה לגבי קופת החולים צריכה להתבסס על מגוון שיקולים שונים. עליכם להיות מרוצים מהטיפול שאתם מקבלים בקופת החולים, אך מעבר לכך, יש שיקולים שאין ספק שכדאי לקחת בחשבון.

פריסה וזמינות ורפואה מרחוק

ראשית כל, עליכם לבחון עד כמה הפריסה של מרפאות הקופה גבוהה באזור המגורים שלכם ועד כמה התורים זמינים. כמובן שחשוב מאוד שתבדקו איזה שירותי רפואה מרחוק מוצעים בקופת החולים והאם הם פועלים בצורה יעילה או רק נראים טוב על הנייר. שירותי רפואה מרחוק יכולים לכלול מגוון רחב של אפשרויות החל משיחת טלפון עם רופא וכלה באבחנה המבוססת על בדיקה בפועל. בקופת חולים כללית לדוגמא משווקים במכשיר ששמו טייטו שמאפשר בדיקת רופא מרחוק. חשוב לקחת בחשבון שלעיתים רפואה מרחוק לא תתאים לכם וייתכן מאוד שיש קופות חולים שאימצו את הגישה הזאת בצורה מוגזמת מדי ומציעות פחות תורים זמינים בגין זאת.

עלות והיקף ביטוח משלים

עליכם לבדוק כמה יעלה הביטוח המשלים שאתם מעוניינים בו עבור כל בני הבית ומה הוא כולל. כאשר משווים את הביטוחים המשלימים יש לשים לב לפרטים כגון: מהי תקופת האכשרה, מה גובה ההשתתפות העצמית בסעיפים השונים, מה משך ההחזר, מהי תקרת ההחזר על שירותים שונים ועוד.  משתלם לי השוואת מחירי קופות חולים מציעים לכם סקירה מדויקת של כל הנתונים המדוברים וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

 

 

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת