כל הסיבות בגינן חשוב לשלב דגים בתזונה

כללת דגים בתזונה היומיומית מספקת מגוון יתרונות בריאותיים בשל התכולה התזונתית של הדגים. להלן מספר סיבות מדוע חשוב שגם אתם תשלבו דגים בתזונה שלכם:

עשירים בחומצות שומן אומגה 3

דגים, במיוחד דגים שומניים כמו סלמון, מקרל ופורל, הם מקורות מצוינים לחומצות שומן אומגה 3. שומנים חיוניים אלו חיוניים לבריאות הלב, הפחתת דלקת ותומכים בתפקוד המוח.

תורמים לבריאות הלב

חומצות שומן אומגה 3 אשר מצויות בדגים תורמות לבריאות הלב וכלי הדם על ידי הפחתת קרישת הדם, שיפור תפקוד כלי הדם והורדת לחץ הדם. צריכה קבועה של דגים קשורה לירידה בסיכון למחלות לב.

מסייעים בריאות והתפתחות המוח

חומצות שומן אומגה 3, במיוחד DHA (חומצה דוקוסהקסאנואית), ממלאות תפקיד חיוני בבריאות המוח ובהתפתחותו. הכללת דגים בתזונה שלכם, במיוחד במהלך ההיריון והילדות המוקדמת, תומך בתפקוד הקוגניטיבי ועלול להפחית את הסיכון למצבים ניווניים עצביים.

תרומה בריאות נפשית משופרת

חומצות שומן אומגה 3 נקשרו לשיפור מצב הרוח ולהפחתת הסימפטומים של דיכאון וחרדה. צריכת דגים עשויה לתרום לרווחה נפשית טובה יותר.

עשירים בחלבון

דגים הם מקור מצוין לחלבון איכותי, חיוני לצמיחת שרירים, תיקון ותפקוד הגוף הכללי. אכיל דגים במידה מאפשרת לספק חלבון מלא עם כל חומצות האמינו החיוניות.

דלים בשומן רווי

דגים הם בדרך כלל דלים בשומן רווי בהשוואה לבשר אדום ולחלק מהעופות. תזונה דלה בשומן רווי קשורה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

עשירים בוויטמינים ומינרלים

דגים הם מקור טוב לוויטמינים ומינרלים שונים, כולל ויטמין D, ויטמין B12, יוד, סלניום ואבץ. חומרים מזינים אלו ממלאים תפקידים חיוניים בבריאות העצמות, בתפקוד החיסון ובחילוף החומרים.

מפחיתים את הסיכון למחלות מסוימות

צריכת דגים על בסיס קבוע נקשרת בסיכון נמוך יותר למחלות כרוניות מסוימות, כולל שבץ מוחי, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן, כגון סרטן המעי הגס.

בריאות העיניים

דגים שומניים, כמו סלמון וטונה, מכילים חומצות שומן אומגה 3 המועילות לבריאות העיניים. חומצות שומן אלו עשויות לסייע במניעת ניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD) ויובש בעיניים.

תכונות אנטי דלקתיות

לחומצות שומן האומגה 3 המצויות בדגים יש תכונות אנטי דלקתיות. הכללת דגים בתזונה עשויה לסייע בהפחתת הדלקת בגוף, הקשורה למחלות כרוניות שונות.

מסייעים בניהול משקל תקין

דגים הם מזון עתיר רכיבים תזונתיים ודל יחסית בקלוריות, מה שהופך אותו לאופציה בריאה עבור אלה המחפשים לנהל את משקלם. תכולת החלבון עוזרת לקדם שובע ועשויה לתרום לירידה או תחזוקה במשקל.

תרומה לבריאות העצם

סוגים מסוימים של דגים, כמו סלמון וסרדינים, הם מקורות טובים לויטמין D וסידן, החיוניים לבריאות העצמות. חומרים מזינים אלה תורמים למניעת מצבים כמו אוסטאופורוזיס.

עוזרים לתפקוד מערכת העיכול

דגים בדרך כלל קלים יותר לעיכול בהשוואה לבשר אדום, מה שהופך אותו לאופציה מתאימה לאנשים עם רגישות עיכול או למי שמחפש מקור חלבון קל יותר.

בכדי למקסם את היתרונות של אכילת דגים, בעת בחירת הדגים אותם תאכלו, ההמלצה היא לשים דגש על המגוון של סוגי הדגים (ואף לנסות ולהכיר את התועלות התזונתיות של כל סוג) – בחירה זו תסייע למקסם את היתרונות ולהפחית את הסיכון של מזהמים פוטנציאליים. שאפו לכלול דגים שומניים לפחות פעמיים בשבוע כדי להבטיח צריכה נאותה של חומצות שומן אומגה 3 וחומרי תזונה חיוניים אחרים.
כמובן, שחשוב לציין שלא תמיד דגים יכולים לספק מענה על מחסור באומגה 3 ובמקרים רבים אתם עתידים לגלות שבכדי למלא את המחסור, הדרך הטובה ביותר עובר בנטילת תוספי תזונה רלוונטיים.

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת