ממה יכולה להיווצר נפיחות בקרסול?

רוב המצבים הרפואיים הלא נעימים שקורים לנו בעצם באים להעיד על בעיה אחרת שקיימת. הם מעין סימן אזהרה כזה. חלילה לא צריך להתחיל להיבהל מכל דבר קטן ולחשוב שהוא מעיד על דבר גדול יותר, אבל בהחלט מומלץ לגשת למטפל או רופא ולאבחן את הבעיה בצורה מקצועית. כאשר אתם חווים מצב שבו הקרסול מתנפח, זה עשוי להעיד על חבלה מקומית או בעיה רפואית אחרת.

בהמשך נפרט מה הסיבות האפשריות להופעת הנפיחות, כיצד ניתן להקל עליה ואיך אפשר לטפל בה.

 

גורמים אפשריים לנפיחות בקרסול

מכון אסטריקס מספר על כמה גורמים שכיחים להופעה של נפיחות: חבלה או פציעה. הקרסול הוא מפרק שיש לו טווח תנועה רחב והוא נושא עליו משקל גדול מגופנו. בכל צעד, פסיעה, ריקות או קפיצה שאנחנו עושים הקרסול נע במגוון טווחים. בנוסף, הקרסול הוא המפרק שמסייע לנו להתאים את מנח כך הרגל לקרקע שעליה אנחנו דורכים.
סיבה נוספת לנפיחות בקרסול היא דלקת. לרוב הדלקת היא לא מקור הבעיה אלא תסמין שמעיד על בעיה עמוקה הרבה יותר כמו למשל קרע בגיד שנקרא אכילס הנמצא בחלקו האחורי של השוק ומתחבר גם הוא לקרסול. גורם נוסף לנפיחות היא דלקת מפרקים ניוונית ששוחקת את הסחוס.
עוד סיבה יכולה להיות מחלות בכלי הדם או חסימה של אחד מהם. מחלת ורידים או קריש דם.

 

כיצד ניתן להוריד נפיחות באזור הקרסול?

טיפול בנפיחות בקרסול יכולה להתבצע על ידי כמה תרגילים. מטרת התרגילים היא לאפשר ניקוז של הנוזלים שהצטברו באזור אך חשוב לנו להבהיר: הם לא יעזרו במקרה של דלקת. התרגיל הכי מוכר הוא שכיבה והגבהה של הרגליים. יש להימנע מהפעלה של לחץ על אזור הברכיים כדי לאפשר זרימה של הנוזלים. במקרים שהנפיחות נגרמה כתוצאה מנקע או חבלה כדאי לבצע פיזיותרפיה שתלמד אתכם להניע בצורה נכונה את המפרק.

דרך נוספת להפחית את הנפיחות היא מנוחה אך היא לא מתאימה במקרים של נקע שדווקא הנעה נכונה של המפרק תסייע בהחלמה מהירה יותר. אפשר לנסות להניח קרח על האזור או להפעיל לחץ באמצעות תחבושת.

 

דרכי טיפול מומלצות:

דרך הטיפול שנבחרה צריכה להיות תואמת למצב שגרם להיווצרות הנפיחות מלכתחילה. בגלל זה שלב האבחון הוא הקריטי ביותר והוא ינחה אתכם בהמשך לקבלת הטיפול. ישנן תרופות שיכולות להפחית בהצטברות נוזלים במקרים שבהם הגורם הוא כלי דם, מערכת הלימפה או בזמן היריון. כמובן שטיפול מקיף מעבר לטיפול הממוקד צריך להיות בהלימה למצב שממנו המטופל סובל.

 

נקע או חבלה

במקרים כאלו יש לחשוב את האזור ולקחת משככי כאבים להפחתה והתמודדות עם הכאב. כאשר ישנו קרע לפעמים יהיה צריך לנתח את האזור מה שיגרום בסופו של דבר גם להפחתת הנפיחות באזור.

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת