מתיחת בטן- מה חשוב לדעת

המושג מתיחת בטן הוא שם כולל למגוון ניתוחים פלסטיים שהמטרה שלהם היא להיפטר מעודפי רקמות עור ושומן אשר הצטברו באזור של הבטן. המקור של העודפים הללו הוא בדרך כלל הריונות או עקב ירידה גדולה מאוד במשקל, אשר יכולים להותיר אחריהם בטן רפויה ונפולה. מצב זה מהווה עבור אנשים רבים פגיעה אסתטית אשר גורמת לירידה בדימוי העצמי שלהם ובביטחון העצמי שלהם. מדובר על מקור לאי נוחות פיזית ולעוגמת נפש רבה, דבר שמוביל אותם לברר אודות ניתוח זה.

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן?

ניתוח למתיחת בטן מתאים כאמור לכל אדם שסובל מבטן רפויה ונפולה. לא פעם אנשים יורדים באופן משמעותי מאוד במשקל הגוף שלהם ונשארים להם עודפי עור רבים באזורים שונים בגוף, לרבות בבטן. מעבר לכך, נשים שעוברות הריונות ולידות, לא פעם מגיעות למצב שבו לאחר הריון ולידה ובמיוחד לאחר כמה הריונות ולידות, הבטן שלהן לא מצליחה לחזור להיות שטוחה וזאת בשל עודפי עור ובטן שאיבדה את הצורה שלה בשל ההתרחבות וההתכווצות שלה בכל פעם מחדש. יחד עם זאת, אם אתם תוהים האם ניתוח מתיחת בטן מתאים לכם, חשוב שתדעו כי על השאלה הזאת יכול לענות מנתח פלסטי מומחה בלבד. מדובר על שאלה שמחייבת הסתכלות רחבה, מאחר ובהחלטה האם לבצע ניתוח מתיחת בטן ואיזה ניתוח לבצע, מעורבים פרמטרים שונים לרבות מצב ברירות כללי, תמיכה סביבתית וחוסן אישי.

מה חשוב לדעת על הניתוח?

הפרוצדורה של ניתוח למתיחת בטן מתבצעת בהרדמה כללית, האורך שלה משתנה משעה אחת ועד למספר שעות וזאת בהתאם למורכבות של הניתוח. הניתוח כולל הסרת עודפי עור, מתיחה של שרירי הבטן ולעיתים גם שאיבת שומן ותיקון המיקום של הטבור. במהלך הניתוח מתבצע חיתוך של השכבות השונות ותפירה שלהן וכתוצאה מכך, בימים הראשונים שלאחר הניתוח צפויים כאבים במיוחד בזמן שיעול, שינויי תנוחה וביצוע תנועה. בתקופה הזאת ניתן להקל על המטופל באמצעות משככי כאבים.

כמו כן, במשך שבועיים, עד להחלמה של הפצע הניתוחי, יהיה צפוי למנותח קושי בתפקוד הפיזי וזאת כתוצאה מחולשה של השרירים שנותחו. בתקופה הזאת המטופל צריך להימנע מפעילות פיזית מאומצת וזאת בכדי שלא ליצור מתח על התפרים וכן בכדי שלא לפגוע בתהליך ההחלמה.

סיבוכים אפשריים בניתוח מתיחת בטן

קיימים מספר סיבוכים בניתוח מתיחת בטן: הסיבוך הנפוץ ביותר הוא דימום תת עורי- ריכוז של דם תחת עור הבטן. בעיה זאת עלולה להיווצר אצל בערך 5 אחוזים מהמטופלים ובמקרה הצורך תיתכן חזרה לחדר ניתוח בכדי לנקז את הדם. סיבוך אפשרי נוסף הוא זיהום או אובדן של עור. עוד סיבוכים קשים או מסכני חיים אפשריים הם היווצרות של קריש דם שיכול לנדוד לראות, אך מדובר על מקרים נדירים ביותר על פי מנתחים פלסטיים.

הכנות חשובות לקראת הניתוח

לקראת הניתוח יש לעבור בדיקה אצל המנתח. בבדיקה זאת מעריך המנתח את איכות העור, את מידת הרפיון שלו, את העובי של השומן התת עורי, את מידת הפיזור של השומן ואת מידת הרפיון של שרירי הבטן. כמו כן, הוא בודק האם יש בקעים בבטן. לפני הניתוח ידרוש המנתח גם לעשות בדיקת דם הכוללת ספירת דם, כימיה ותפקודי קרישה. המנתח יכול לדרוש לבצע בדיקות נוספות בהתאם לגיל המטופל או ההיסטוריה הרפואית שלו. יש להפסיק לעשן כשלושה שבועות לפני הניתוח ויש להפסיק את השימוש בתרופות מדללות דם שבוע לפני הניתוח. שבועיים לפני הניתוח יש להפסיק ליטול ויטמין E , אומגה 3 וכן תכשירים טבעוניים נוספים שכן לתוספי המזון הללו יש השפעה על מערכת הקרישה של הדם.

למידע נוסף על הכנות חשובות ונדרשות לקראת ניתוח מתיחת בטן לחצו כאן

 

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת