אוהבים אותם בלי תוספת

התינוקות שלנו חמודים כל כך שנשמח לאכול אותם בלי שום תוספת, מאידך הם כן צריכים תוספי תזונה. תינוקות החל מלידה כבר צריכים לקבל תוספי תזונה בין אם הם יונקים חלב אם או ניזונים מתמ"ל. שני תוספי התזונה אותם משרד הבריאות ממליץ לתת לתינוקות הם ויטמין d  אותו נותנים מרגע היציאה לבית מבית החולים וברזל אותו נותנים מגיל ארבעה חודשים.

 

למה חשובים תוספי תזונה לתינוקות?

תוספי תזונה לתינוקות חשובים כדי למנוע חוסרים ולעזור להתפתחות תקינה. ישנם 2 תוספי תזונה שמשרד הבריאות ממליץ לקחת ותוסף נוסף אשר מומלץ על ידי הורים רבים ורופאי הילדים.

 

  • ויטמין D – לפי משרד הבריאות יש לתת ויטמין D3 לתינוקות מגיל לידה עד גיל שנה. כמות הויטמין היומי נשארת באופן קבוע על 400 יחב"ל. למרות שויטמין D3 אנו מקבלים בין היתר מהשמש וארצנו שמשית אין זה אומר שאפשר לשים את התינוק בשמש במקום התוספת. ויטמין D3 עוזר בספיגת הסידן בגוף ואיזון מינרלים נוספים. סידן חשוב לבניית השלד וחיזוק העצמות לשם מניעת שברים.

 

  • ברזל- עד גיל 4 חודשים מאגרי הברזל איתם התינוקות מגיעים לעולם מספיקים עבורם מגיל 4 חודשים משרד הבריאות ממליץ תוספת ברזל לכל התינוקות עד גיל שנה או שנה וחצי לפי הצורך כדי למנוע אנמיה. בגיל 4 חודשים התינוק צריך לקחת 7.5 מ"ג ברזל ומגיל חצי שנה לעלות ל 15 מ"ג.

 

  • פרוביוטיקה – תינוקות נולדים לעולם עם מערכת עיכול לא מוכנה כך שכל שלושת החודשים הראשונים הידועים גם כטרימסטר הרביעי הם סבל של כאבי בטן עבורם. עצירות, גזים, שלשולים וגיהוקים אשר לנו לא נעימים בשבילם הם כואבים מאוד ויוצרים לילות ללא שינה לכולם. הוספת פרוביוטיקה המותאמת לגילם הצעיר יכולה להקל רבות על פעילות מערכת העיכול ותופעות הלוואי.

 

איך לבחור תוספי תזונה לתינוקות?

ישנם חברות רבות בשוק המייצרות תוספי תזונה לתינוקות וקשה לבחור מהם. עם זאת, לא כל תוספי התזונה דומים. כל חברה משתמשת במתכון שונה המשפיע בצורה שונה על הגוף. ריבוי האפשרויות הוא טוב כיוון שכל אחד יכול למצוא את התוספת שתתאים הכי טוב לגוף שלו.

דוגמה טובה לכך היא תוספת ברזל. תוספת ברזל מגיעה עם תופעות לוואי רבות שהתינוקות הקטנים מתקשים איתם. תופעות אלה הם בדרך כלל במערכת העיכול וכוללים עצירות דווקא אחריי שסוף סוף הגיעו לגיל שהמערכת בשלה מספיק. יש מגוון תוספי ברזל לתינוקות וחלקם ידידותיים יותר וידידותיים פחות למערכת העיכול של הקטנטנים רק צריך לנסות.

 

היכן לקנות תוספי תזונה לתינוקות

תוספי תזונה לתינוקות מומלץ לקנות בבתי המרקחת ובחנות תוספי תזונה וטבע. חנות תוספי תזונה וטבע מתמחה עדיפה על בתי מרקחת משום שיכולה לספק ייעוץ מדוייק יותר ונותנת מגוון רב יותר של אפשרויות לבחור מהן.

שתפו פוסט זה

היריון

רשלנות רפואית בהתמודדות עם זיהומי ליסטריה בהריון ומניעת ההגנה על העובר

לרשלנות רפואית בזיהוי ומניעת התפתחות זיהום ליסטריה בהריון יכולות להיות השלכות חמורות על האם והעובר, ומטרת מאמר זה היא להציג את הניואנסים של הנושא, כך שהנפגעים ובני משפחותיהם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים עד למיצוי הדין עם האחראים.

כיצד בוחרים קופת חולים?

לא פעם בוודאי תהיתם האם יש קופת חולים טובה יותר מקופת החולים שלכם. אם אינכם מרוצים מקופת החולים שלכם מבחינת